A neten úgy, mint a boltban, irodában – lehetséges?Vállalkozóként te vásárolsz az interneten? És őszintén, nem idegesít, ha már fél órája (5 másodperc a neten) nem találod, amit keresel, és senkit sem tudsz megkérdezni, senki sem segít?
Ez olyan, mintha egy boltban nem találnád az eladót, vagy egy irodában a recepciós/titkárnő rád sem bagózna.
Ha te is ismered ezt az érzést, akkor lehet, hogy a honlapod látogatói is. De változtathatsz rajta. Hogyan?

 Lehet a honlapod interaktív. Megvan hozzá minden eszköz, csak éppen ezeket az eszközöket sokan gyűlölik – mert néhányan rosszul használják őket.

Igen, a felugró ablakokról, a felbukkanó üzenetekről van szó – rendkívül idegesítőek, ha rosszul vannak beállítva.
Mert ha rosszul állítjuk be őket, inkább elriasztjuk a vevőt – mint a boltban, amikor az eladó a még be sem lépett vevőt „zaklatja”, hogy segíthet-e valamiben.
És ez idegesítő, valóban.

De mi van akkor, ha jól használod őket?

Ha jól használjuk ezeket az üzeneteket, akkor segítik az ügyfeleinket – a tájékozódásban, a kapcsolatfelvételben, a megrendelésben.

Ha jól használjuk ezeket az üzeneteket, akkor a potenciális ügyfeleink nem zaklatásnak érzik, hanem figyelmességnek. Mint egy üzletben, amikor a tanácstalan arcot vágó vevőtől megkérdezi az eladó, tud-e segíteni? Igen! Hiszen éppen tanakodik valamin, és kellene a segítség!

Mire érdemes használni őket?

  • aktuális kampányra felhívni a figyelmet
  • kapcsolatfelvételre buzdítani az ügyfelet
  • ajánlásokat bemutatni
  • mielőtt a látogató végleg távozna az oldalról

Mik az ökölszabályok?

  • a kevesebb több: ha az oldalad tele van felugró ablakokkal, üzenetekkel, a vevők menekülni fognak
  • reklámot tilos!
  • bezárhatónak kell lennie, és egyértelműnek, hogyan lehet bezárni
  • ha egyszer bezárta a látogató, ne ugorjon elő újra

Ha jól használod ezeket az eszközöket, növelik a bevételed. Ha rosszul, csökkentik. Ez tényleg ennyire egyszerű!