Legyőzni a multikat az árversenyben? Igen, lehetséges! Íme egy gyönyörű példa, hogy még a mindennapi termékek esetén is el lehet felejteni az árversenyt, és még a multikat is! Hogyan? Olvass tovább!
4 fős vállalkozásból nemzetközi franchise 🙂
Volt egyszer, hol nem volt, egy iciri-piciri országban egy iciri-piciri pékség, még a 90-es évek elején. Fő terméküknek a hagyományos parasztkenyeret választották, és az árverseny helyett a minőség megőrzésére helyezték a hangsúlyt – amit a vásárlók természetesen díjaztak.
2004-re már 50 alkalmazottjuk volt, 10 autóval közel 200 üzletet szolgáltak ki.
A multik persze próbálták letörni az árakat, ahogy csak tudták – azonban a pék, hogy-hogy nem, úgy döntött, saját bolthálózatban értékesíti tovább a termékeit.
Így született meg a Lipóti Pékség nevű bolthálózat – fő specialitásuk még ma is a 3 kilós lipóti kenyér.
Mára 105 mintaboltot működtetnek Magyarországon, és jelen vannak már több külföldi országban is.
Követhető-e a példa? Van bevált recept?
Igen, a példa követhető. És hasonlóan a Mátyás-mondához, van is bevált recept, meg nincs is.
Miért mondom ezt?
Mert a bevált recept rendkívül egyszerű – ugyanakkor talán ez a legnehezebb dolog a világon.
A feladat: elkezdeni. Kicsiben, még közel sem tökéletesen, csak a lehető legjobban. Csinálni, és nem halogatni. Hibázni. Helyrehozni. Folytatni a munkát. Újra hibázni. Helyrehozni. Változtatni, amikor szükséges. Növekedni. Hibázni. Veszteséget elkönyvelni. Fejlődni, tanulni a hibákból. Tovább folytatni. Megállíthatatlanul törni előre.