Mire jó egy céges honlap? 2. rész

Mire jó egy céges honlap? Mi az, ami nélkül egy céges honlap nincs jól felépítve? A válaszokat itt találod.

Az előző részben arról volt szó, hogy mire való egy céges honlap. Most azt fogjuk tisztázni, hogy mi az, ami nélkül a céges honlapod képtelen ellátni az elsődleges feladatát: a vevőszerzést.

Mi kell ahhoz, hogy a céges honlapod vevőket szerezzen?

Ezzel a kérdéssel gyakran találkoztam a munkám során, és azzal is, hogy elképzelése sokaknak van a válaszról.

  • Vannak, akik azt gondolják, hogy minden azon múlik, milyen szép a céges honlapjuk.
  • Vannak, akik arra szavaznak, hogy az egész az átláthatóságon múlik.
  • Aztán akadnak olyanok is, akik a szövegírásra esküsznek.
  • Megint mások a mobilos kezelhetőséget tekintik a vevőszerzés alapjainak.
  • Előfordul az is, hogy valaki a hírlevél-rendszert tekinti alapnak.

Ilyenkor fel szoktam tenni egy kérdést, ami viszont alapjaiban változtatja meg a gondolkodásukat. Ezt a kérdést hamarosan neked is felteszem 🙂

De először pontosítsuk a legfontosabb kérdést:

Mire jó egy céges honlap? MI az, ami nem hiányozhat egy céges honlap esetén?

Mi az, ami ha hiányzik, a céges weboldalad nem fog vevőket hozni?

Az a helyzet, hogy annyira egyértelmű, és annyira alapvető a válasz, hogy az ezer és ezer tanácsot olvasva és hallgatva egyszerűen megfeledkezel róla.

Hallhattad már, hogy

  • kell egy jó dizájn, amit mobilról is tudnak nézni az ügyfelek,
  • kellenek jó minőségű fényképek, mert nem járathatod le a céged mindenféle innen-onnan szerzett fotókkal,
  • kellenek nagyon jól megírt, ütős szövegek a weboldaladra
  • kell egy jól működő hírlevél-rendszer, amivel küldözgetheted az ügyfeleidnek az ajánlatokat
  • kellenek működő űrlapok a céges honlapodra, hogy az ügyfelek fel tudják venni veled a kapcsolatot kényelmesen,

és így tovább, sorolhatnánk még a végtelenségig.

Az igazság az, hogy egy céges honlapba beépíthetünk ezer és még egy eszközt, hogy szerezze neked a vevőket, de van valami, ami nélkül még a legjobb eszközök sem fogják hozni az eredményeket.

Lehet, hogy már neked is van

  • szép mobilbarát céges honlapod
  • a megfelelő helyeken elhelyezett űrlapokkal
  • hírlevél-feliratkozási lehetőséggel és chatbottal
  • és még vagy egy csomó marketing eszközzel,

mindeközben nem, és nem hozzák számodra az új vevőket.

És akkor most jöjjön a legfontosabb kérdés, amitől te is másképp fogsz nézni a céges honlapodra:
Mire jó egy céges honlap?

Mi történjen, ha…

  • Mi történjen, ha egy ügyfél a hirdetésből a céges honlapodra érkezik?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél már 2-3 perce nézegeti a honlapodat, de még nem tett semmit?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél (kapcsolatfelvétel nélkül) elhagyni készül a honlapodat?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél feliratkozik a hírleveledre?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél kitölti az űrlapot?
  • Mi történjen, ha…

Tudsz ezekre a kérdésekre válaszolni?

Ha igen, akkor rendben is vagyunk.

Ha nem, akkor nálad is hiányzik a legfontosabb elem, a STRATÉGIA.

Miért fontos a stratégia egy céges honlap esetén?

Miért fontos a stratégia egy céges honlap esetén?

Miért mondom azt, hogy ez a legfontosabb?

Kérlek, most lépjünk ki az online világból a valóságba. Menjünk be az üzletedbe, az irodádba – vagyis oda, ahol a vevőket a valóságban fogadod.

Képzeld el, hogy bejön az ajtón egy vevő. Mi történik?

Köszönsz? Ő visszaköszön? Megkérdezed, miben segíthetsz? Ő válaszol?

Attól függően, hogy mit szeretne, szolgálod ki, igaz?

Mi történik, ha kérdései vannak? Mi történik, ha még bizonytalan? Mi történik, ha ő már meghozta a döntést: tőled vásárol/vesz igénybe szolgáltatást?

Ugye, ebben a helyzetben már tudod a válaszokat?

A való életben, a valós helyzetekben te, mint ember, felismered a helyzetet, és meghozod a megfelelő döntéseket. Sőt, döntések százait, ezreit naponta, úgy, hogy ezt észre sem veszed.

A céges honlapod viszont nem tudja felismerni a helyzeteket.

Nem tudja meghozni a döntéseket.

Ezért ezeket neked, és a weboldalad készítőjének közösen kell megtennetek.

Közösen kell átgondolnotok,

  • hogy mikor, mi történjen a céges honlapodon, 
  • hogy mikor mit kell tennie a látogatónak, ha kérdései vannak, vagy ha rendelni szeretne, 
  • hogy mi történjen, ha kapcsolatfelvétel nélkül kilépne az oldaladról
  • mi történjen, ha feliratkozott a hírleveledre,
  • és még sorolhatnánk.

A következő részben arról lesz szó, hogyan építhetsz stratégiát a céges honlapodon, ha ez valamiért kimaradt volna.

Mire vársz? Ha szeretnéd, hogy együtt építsük fel céges honlapodat, [su_button url=”http://www.profi-honlapkeszites.hu/ajanlatkeres-2/#mennyibe-kerul” background=”#1e7908″ color=”#ffffff” size=”5″ center=”yes” icon=”icon: hand-o-right” icon_color=”#ffffff”]Kérj ajánlatot ide kattintva![/su_button]

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>