profi honlapkészítés, céges honlapkészítés, profi honlap, céges honlap

Mire jó egy céges honlap? 2. rész

Mire jó egy céges honlap?

Mire jó egy céges honlap? Mi az, ami nélkül egy céges honlap nincs jól felépítve? A válaszokat itt találod.

Az előző részben arról volt szó, hogy mire való egy céges honlap. Most azt fogjuk tisztázni, hogy mi az, ami nélkül a céges honlapod képtelen ellátni az elsődleges feladatát: a vevőszerzést.

Mi kell ahhoz, hogy a céges honlapod vevőket szerezzen?

Ezzel a kérdéssel gyakran találkoztam a munkám során, és azzal is, hogy elképzelése sokaknak van a válaszról.

  • Vannak, akik azt gondolják, hogy minden azon múlik, milyen szép a céges honlapjuk.
  • Vannak, akik arra szavaznak, hogy az egész az átláthatóságon múlik.
  • Aztán akadnak olyanok is, akik a szövegírásra esküsznek.
  • Megint mások a mobilos kezelhetőséget tekintik a vevőszerzés alapjainak.
  • Előfordul az is, hogy valaki a hírlevél-rendszert tekinti alapnak.

Ilyenkor fel szoktam tenni egy kérdést, ami viszont alapjaiban változtatja meg a gondolkodásukat. Ezt a kérdést hamarosan neked is felteszem 🙂

De először pontosítsuk a legfontosabb kérdést:

Mire jó egy céges honlap? MI az, ami nem hiányozhat egy céges honlap esetén?

Mi az, ami ha hiányzik, a céges weboldalad nem fog vevőket hozni?

Az a helyzet, hogy annyira egyértelmű, és annyira alapvető a válasz, hogy az ezer és ezer tanácsot olvasva és hallgatva egyszerűen megfeledkezel róla.

Hallhattad már, hogy

  • kell egy jó dizájn, amit mobilról is tudnak nézni az ügyfelek,
  • kellenek jó minőségű fényképek, mert nem járathatod le a céged mindenféle innen-onnan szerzett fotókkal,
  • kellenek nagyon jól megírt, ütős szövegek a weboldaladra
  • kell egy jól működő hírlevél-rendszer, amivel küldözgetheted az ügyfeleidnek az ajánlatokat
  • kellenek működő űrlapok a céges honlapodra, hogy az ügyfelek fel tudják venni veled a kapcsolatot kényelmesen,

és így tovább, sorolhatnánk még a végtelenségig.

Az igazság az, hogy egy céges honlapba beépíthetünk ezer és még egy eszközt, hogy szerezze neked a vevőket, de van valami, ami nélkül még a legjobb eszközök sem fogják hozni az eredményeket.

Lehet, hogy már neked is van

  • szép mobilbarát céges honlapod
  • a megfelelő helyeken elhelyezett űrlapokkal
  • hírlevél-feliratkozási lehetőséggel és chatbottal
  • és még vagy egy csomó marketing eszközzel,

mindeközben nem, és nem hozzák számodra az új vevőket.

És akkor most jöjjön a legfontosabb kérdés, amitől te is másképp fogsz nézni a céges honlapodra:
Mire jó egy céges honlap?

Mi történjen, ha…

  • Mi történjen, ha egy ügyfél a hirdetésből a céges honlapodra érkezik?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél már 2-3 perce nézegeti a honlapodat, de még nem tett semmit?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél (kapcsolatfelvétel nélkül) elhagyni készül a honlapodat?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél feliratkozik a hírleveledre?
  • Mi történjen, ha egy ügyfél kitölti az űrlapot?
  • Mi történjen, ha…

Tudsz ezekre a kérdésekre válaszolni?

Ha igen, akkor rendben is vagyunk.

Ha nem, akkor nálad is hiányzik a legfontosabb elem, a STRATÉGIA.

Miért fontos a stratégia egy céges honlap esetén?

Miért fontos a stratégia egy céges honlap esetén?

Miért mondom azt, hogy ez a legfontosabb?

Kérlek, most lépjünk ki az online világból a valóságba. Menjünk be az üzletedbe, az irodádba – vagyis oda, ahol a vevőket a valóságban fogadod.

Képzeld el, hogy bejön az ajtón egy vevő. Mi történik?

Köszönsz? Ő visszaköszön? Megkérdezed, miben segíthetsz? Ő válaszol?

Attól függően, hogy mit szeretne, szolgálod ki, igaz?

Mi történik, ha kérdései vannak? Mi történik, ha még bizonytalan? Mi történik, ha ő már meghozta a döntést: tőled vásárol/vesz igénybe szolgáltatást?

Ugye, ebben a helyzetben már tudod a válaszokat?

A való életben, a valós helyzetekben te, mint ember, felismered a helyzetet, és meghozod a megfelelő döntéseket. Sőt, döntések százait, ezreit naponta, úgy, hogy ezt észre sem veszed.

A céges honlapod viszont nem tudja felismerni a helyzeteket.

Nem tudja meghozni a döntéseket.

Ezért ezeket neked, és a weboldalad készítőjének közösen kell megtennetek.

Közösen kell átgondolnotok,

  • hogy mikor, mi történjen a céges honlapodon, 
  • hogy mikor mit kell tennie a látogatónak, ha kérdései vannak, vagy ha rendelni szeretne, 
  • hogy mi történjen, ha kapcsolatfelvétel nélkül kilépne az oldaladról
  • mi történjen, ha feliratkozott a hírleveledre,
  • és még sorolhatnánk.

A következő részben arról lesz szó, hogyan építhetsz stratégiát a céges honlapodon, ha ez valamiért kimaradt volna.

Mire vársz? Ha szeretnéd, hogy együtt építsük fel céges honlapodat,

 

 

 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.