profi honlapkészítés, céges honlapkészítés, profi honlap, céges honlap

Mire jó egy céges honlap? 3. rész

Mire jó a céges honlap? Mit érhetsz el céges honlappal?

Mire jó egy céges honlap? Hogyan építs stratégiát céges honlapodon? A válaszok itt következnek.

Az előző bejegyzésben arról volt szó, hogy mi a legfontosabb dolog egy céges honlapon. Azt is megbeszéltük korábban, hogy mire való a céges honlap, és mire nem – most pedig arra a kérdésre keressük a választ, hogy hogyan építs stratégiát a céges honlapodon.

Mi a jó stratégia egy céges honlapon? Létezik-e rossz stratégia?

Mire jó egy céges honlap? Egyáltalán, honnan tudhatod, hogy jó a stratégia?

Erre a kérdésre egyszerű a válasz: ha a honlapod folyamatosan szállítja neked az új vevőket, ügyfeleket, abban az ütemben, ahogyan te szeretnéd, akkor a stratégiád jó.

De mi a teendő, ha ez nem így történik?

Akkor nincs más hátra, felül kell vizsgálnod a stratégiát.

Hogyan alakíts ki jó stratégiát céges honlapodon?

1.lépés: Határozd meg a célokat!

Hiszen a kocsiba sem ülsz be úgy, hogy ne tudnád, pontosan hova akarsz menni, nem igaz?

Ezért ahhoz, hogy működjön a stratégiád, elsődlegesen célokat kell meghatároznod, méghozzá nagyon pontosan.

Rossz célmeghatározás például: “Több látogatót szeretnék a honlapomra.”

Jó célmeghatározás például: “Napi 10 új érdeklődőt szeretnék a potenciális vevőimtől 30 napon belül.”

Mi a különbség? A rossz célmeghatározás általános.

A jó célmeghatározás:

  • konkrét,
  • mérhető,
  • és határidős.

2. lépés: a lépések meghatározása

Lépésről lépésre: mire jó egy céges honlap?Vagyis pontosabban azoknak a kérdéseknek a megválaszolása, hogy mikor mit kell tennie a honlapodnak, vagy a céges honlapod látogatójának ahhoz, hogy a célodat elérhesd.

Ide tartozik annak a meghatározása, hogy

  • hova kerüljenek az űrlapok,
  • mikor ajánlod fel a látogatónak a csalit,
  • minek kell történnie, ha a látogató távozni készül a honlapodról,
  • vagy akkor, amikor éppen feliratkozik a hírleveledre,
  • és még sorolhatnám.

Ezeknek a lépéseknek is konkrétan meghatározottnak kell lennie, de létezik olyan megoldás is, hogy tesztelsz. Több különböző lehetőséget is elkészítesz, és aztán nézed, hogy mi történik, melyik hozza meg legjobban az eredményeket.

A 3. lépés: a mérés

Mire jó egy céges honlap? Mérd az eredményeket!Ahogyan egy fogyókúrába sem kezdesz bele anélkül, hogy folyamatosan mérnéd a súlyodat, úgy a céges honlapod eredményeit is folyamatosan mérned kell.

Feltéve persze, ha akarsz eredményeket.

Igen, jól gondolod – azért kell a céloknak mérhetőnek lenniük, hogy a mérések során tudd, mikor kerülsz közel a céljaidhoz, és mikor távolodsz tőlük.

Az eredményeket mérni ingyenes eszközökkel is tudod, erre kiválóan alkalmas a Google Analytics szolgáltatása, amivel rendkívül részletes kimutatást készíthetsz a honlapodon történt eseményekről.

Milyen gyakran érdemes mérned az eredményeket?

Személy szerint a napi ellenőrzést javaslom, jómagam minden napot azzal indítok, hogy megnézem, mi minden történt a weboldalaimon.

A 4. lépés: az elemzés

Ha mérted az eredményeket, már pontosan tudod, hogy egy-egy adott módszer jobban, vagy rosszabbul teljesített.

Ezért tudsz döntéseket hozni – és ha szükséges, mert nem kerültél közelebb a célodhoz, akkor módosítani az eredeti terven.

Tehát még egyszer, a lépések:
  • Célok (tervezés)
  • Lépések (mikor mi történjen)
  • Mérés (pl. mennyi látogatóból mennyi érdeklődés érkezett)
  • Elemzés (közelebb kerültél-e a célodhoz, ha nem: módosítás)

Fogalmad sincs, kivel tudnál hatékonyan stratégiát építeni? 

 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.