Hogyan kerülj előrébb a keresőkben saját weboldaladdal – te is erre keresed a választ? Jó helyen jársz, itt olyan keresőoptimalizálási tippeket kapsz, amit sokan elhallgatnak…

Saját weboldal keresőoptimalizálása: a címsorok titka

Ha sok a szöveg a weboldaladon, az jó. Szereti a Google. Ha kiegészíted képekkel, videókkal, még jobban szereti. De van egy nagyon fontos dolog, amiről sokan nem beszélnek, az pedig a szövegek tagolása.

Nem elég, ha szépen tagolod a szöveget a weboldaladon. Nem elég, ha szétszeded bekezdésekre, hogy olvashatóbb legyen. Nem elég, ha minden harmadik bekezdés mellé teszel egy képet.

Ami a szöveges tartalomnál az egyik legfontosabb: a címsorok (helyes) használata.

Miért fontos a keresőknek a címsorok használata egy weboldalon? Egy fontos keresőoptimalizálási tipp!

Tegyük fel a kérdést egy kicsit máshogy, jó? Mindjárt elmondom, hogy miért.

A keresőprogramok számítógépes programok. Emberek írják őket. A Google algoritmusát is emberek írták.

Figyelsz?

Aszerint alakítják ezeket a programokat, hogy az adott időszakban a látogatók viselkedése mit mutat.

Tehát azokat az elemeket veszi a Google kereső fontosnak, amit az átlagos felhasználó fontosnak tart.

És most jön a kérdés: Miért fontosak a címsorok a weboldalak látogatóinak?

Ezeket olvassák el először egy weboldalon – a tiéden is. Ezek a címsorok döntik el, hogy a látogató marad-e a honlapodon, vagy távozik. Ezek a címsorok lényegében a vázlatát, a fő mondanivalóját szedik össze a honlapod szöveges tartalmának – minden oldalét, bejegyzését külön-külön.

Hogy ennek mi az oka? Lusták az olvasók? Sietnek? Őszintén, kit érdekel?! A keresőoptimalizálás szempontjából nem számít. Ezek a felhasználói szokások, és pont.

Hogyan használd a címsorokat saját weboldaladon?

Először is fontos tudni, hogy 6 azaz hat van belőlük. Sorszám szerint minél nagyobb, annál kevésbé fontos a címsor (de még a legkevésbé fontos címsor is fontosabb a sima szövegnél).

H1, H2, H3, H4, H5, H6 – így, ebben a sorrendben haladunk a legfontosabb címsortól a legkevésbé fontosig.

Hogyan jelöljük a címsorokat egy weboldalon?

A címsorokat a weboldalad forrásában <h1><h2>… stb. címkék (jelölők) között találod. Ha például WordPress honlapod van, akkor a szövegszerkesztő felületén Kiemelés1-2 stb-ként találod meg őket.

De mit írjak a címsorokba? Mitől lesz jobb a helyezése a weboldalamnak?

Ezek a legfontosabb szöveges elemei a weboldaladnak – tehát nagyon figyelj, mikor írod őket. Egyrészt tartalmazniuk kellene a megfelelő kereső-kifejezést (amire az adott oldalt optimalizálni szeretnéd), másrészt viszont figyelemfelkeltőnek is kell lenniük.

Hogy értsd: nem elegendő, ha zöld zoknit árulsz, és az összes címsorod az, hogy „Zöld zokni”.  Ugyan elsőre tetszeni fog a keresőknek, de a felhasználóknak nem – így pedig előbb-utóbb a Google is rájön, hogy ez a tartalom bizony nem hasznos a látogatóknak.

Hogy a zöld zokninál maradjunk: figyelemfelkeltő és a keresőszót is tartalmazó címsorok például:

  • a top 10 ok, amitől jobban érzed magad zöld zokniban (mindegyik ok lehet egy-egy címsor)
  • a 10 legismertebb zöld zoknit hordó sztár (mindegyik sztár lehet egy-egy címsor)
  • 15 alapszabály, amit a zöld zokni hordásáról sosem mondtak el neked (mindegyik alapszabály lehet egy-egy címsor)

A keresőmotorok működéséről itt olvashatsz bővebben!