Mire való a marketing-terv? Mennyi időre készítsem el a marketing-tervet? Hogyan használjam a marketing-tervet? Mire jó a marketing-terv?

Gyakran kérdezik az ügyfeleim, ezért is került sor ennek az összefoglalónak a megírására. Ha benned is hasonló kérdések merültek fel, ezzel az összefoglalóval hamar képbe kerülhetsz!

Mire jó a marketing-terv?

Egészen egyszerűen megfogalmazva: arra jó, hogy tervezetten szerezzünk vevőket.

A vevőszerzés minden cég esetében a legfontosabb feladat, viszont sokan ad-hoc végzik az ehhez tartozó feladatokat. Ad-hoc vevőszerzéssel viszont esetlegesek, tervezhetetlenek lesznek az eredményeink is – ezért kell a marketing-terv.

Marketing-terv – mennyi időre készítsem?

Ha még nincs marketing-terved, tekintettel arra, hogy év vége van, jelenleg 3 havi (negyedéves) marketing-tervet érdemes készíteni – november, december, január hónapokra.

Majd december végén – január elején érdemes elkészíteni a 2016-os éves marketing-tervet, az addigra már használt módszerek eredményeit ismerve.

Marketing-terv – mit tartalmazzon?

A marketing-tervednek főként a tervezett kampányok megnevezését, kezdő-záró dátumait, a kampány során értékesítendő csomagokat, a hozzájuk tartozó főbb  feladatokat, az eredmények ellenőrzésének időpontjait, valamint azt, hogy melyik feladatnak ki a felelőse, kinek kell azt elvégeznie.

Például:

„Kampány neve: Új ügyfelek szerzése 2015 4. negyedév

Kezdés/zárás: 2015.11.10-2015.12.10

Mit adunk el: Kezdő csomagot

Feladatok/ki végzi:
– honlapon értékesítő oldal/webes
– hirdetés feladása/Zsuzsi
– feliratkozóknak e-mail kampány/Zsuzsi
– ellenőrzések: vezető

Ellenőrzések: minden héten pénteken

Eredmények: ………”

Igen, jól látod, a marketing-terv lényegében egy vonalvezető, magukat a kampányokat ki kell dolgozni, a leveleket meg kell írni, az eredményeket pedig ellenőrizni kell.