Kell nekem ügyféllista? Egyáltalán, mire való az ügyféllista? Hogyan kezeljem az ügyféllistámat? Milyen adatokat gyűjtsek?

Minden alkalommal, amikor egy vevőt a honlapodra, üzletedbe akarsz csábítani, fizetsz a megszerzéséért. Legyen ez újsághirdetés, adwords, szórólap – mi, vállalkozók, mindannyian fizetünk a vevőért.

Sőt, még azokért is fizetünk, akik nem a vevőink, és azokért is, akik sosem lesznek a vevőink.

Mert az újsághirdetésnek szabott az ára – olyanok is el fogják olvasni, akik soha nem vásárolnak tőlünk. Mert az Adwordsben minden kattintás pénzbe kerül – azé is, aki csak véletlenül kattintott a hirdetésünkre.

Nem gyűjteni a vevők adatait szinte olyan, mintha úgy akarnánk bélyeggyűjteményt, hogy a megvásárolt bélyegeket a kukába dobáljuk.

Ügyféllista – mire használjam?

Ha van ügyféllistád – gyűjtöd a vásárlóid adatait, valamint azokét, akik valószínűleg vásárlóid lesznek, rengeteget takaríthatsz meg ezeken a költségeken, miközben költségmentesen növelheted bevételeidet.

Marketing-tervednek fontos része az ügyféllista – használni is fogod gyakran! – Feltéve, ha nem szereted szórni a pénzt, és újra és újra kifizetni ugyanannak az ügyfélnek az árát.

Ügyféllista – milyen adatokat érdemes tárolni?

A kormányok, és a nagy cégek, mint pl. a  Facebook, Microsoft, Google, tudják, hogy minden adat jó valamire.

Egy kisebb méretű cégnek azonban nem kell minden adatot begyűjtenie, és valljuk be, nincs is rá kapacitása.

Fontos információk az ügyfeleinkről:

  • az ügyfél elérhetőségi adatai
  • az ügyfél (cég esetén képviselőjének) születésnapja, névnapja – életkora,
  • cég vagy magánszemély
  • vásárolt-e már tőlünk, ha igen, mit (és mikor), ha igen, utolsó vásárlás ideje
  • ha még nem vásárolt, akkor mióta van az adatbázisunkban
  • ügyfél minősége (kiváló ügyfél, átlagos ügyfél, problémás ügyfél)

Ügyféllista – hogyan használjuk?

Minél többet tudsz az ügyfeleidről, annál könnyebb lesz nekik eladni, és újra eladni.

Mikor egy marketing-kampányt készítesz elő, fontosabb azt tudni, hogy kinek akarsz eladni, mint azt, hogy mit akarunk eladni – ebben segít az ügyféllista.

Ha van, csak elő kell venni, és használni. Ha nincs még, akkor sürgősen készíteni kell egyet!