Te pontosan tudod, kiknek akarsz hirdetni a Facebook-on, de nem tudod, hogyan kell beállítani? Néhány egyszerű lépés az egész, nem boszorkányság 🙂 Csak kövesd ezt az útmutatót, és máris sikerülni fog!

(Csak akkor fogod tudni használni, ha van hirdetési fiókod. Ha nincs, hozz létre egyet, és ezt a bejegyzést csak utána használd!)

Hol találod a célközönségeket a Facebook-on?

célközönség létrehozása Facebookon - 1. lépés Belépve a hirdetéskezelő fiókodba, a bal oldali menüsor nyíllal jelölt részén találod a célközönségeket. Itt tudod majd meghatározni, kiknek is fog szólni a hirdetésed. Most nézzük meg, hogyan hozhatsz létre célközönséget!

Milyen típusú célközönségek vannak a Facebook-on? Melyik micsoda?

Facebook célközönség típusának kiválasztása- 2. lépés A képen láthatod, hogy melyik gombra kell kattintani, hogy elkezdhesd létrehozni a célközönségedet. Először ki kell választanod a célközönség típusát.

  • Hasonmás célközönség: ha már van létrehozva célközönséged pl. a honlapod látogatóiból, vagy a Facebook oldalad lájkolóiból, a hozzájuk hasonló többi felhasználót gyűjti ebbe a csoportba a Facebook. Mivel ez az első célcsoport létrehozása, ezért erről most nem írok bővebben.
  • Egyéni célközönség: olyan Facebook felhasználók csoportja, akik már érdeklődtek terméked/szolgáltatásaid iránt. Létrehozhatod ügyféllistából (pl. saját fájlod feltöltésével, Mailchimp szinkronizálással), létrehozhatod Facebook-alkalmazásod adatainak felhasználásával, vagy honlapod látogatóiból. Tekintettel arra, hogy ez szintén a haladók funkciója, ebben a bejegyzésben nem erről lesz szó.
  • Mentett célcsoport: itt határozhatod meg, hogy potenciális ügyfeled milyen életkorú, nemű, hol lakik, milyen érdeklődési/tevékenységi körei vannak. Igen, most erről lesz szó!

Kinek hirdetsz a Facebookon?

Kinek is hirdetek? célközönség létrehozása - 3. lépés Itt tudod meghatározni, kinek akarsz hirdetni.
Mi alapján tudod meghatározni? Ha már vannak vásárlóid, gondolj a legjobbakra! Az ő tulajdonságaikat szedd csokorba. Ha új piacot nyitsz, gondolj arra, kik azok, akiknek KELL a terméked/szolgáltatásod. Minél pontosabban meghatározod, kiknek hirdetsz, annál kevesebb pénzt dobsz ki az ablakon.

Ha kész vagy, kattints a célcsoport létrehozása gombra (kék színű, jobb oldalt alul találod.)

Hozd létre Facebook hirdetésedet új célcsoportodhoz!

Facebook hirdetés létrehozása célközönséghez - 4. lépés A célcsoport nevének bal oldalán láthatsz egy kis négyzetet, amibe ha pipát teszel, aktivvá válik a Hirdetés létrehozása gomb. Ha erre kattintasz, máris létrehozhatod Facebook hirdetésedet a megfelelő nemű, korú, lakóhelyű, érdeklődési körű személyeknek!