Tudod-e egyáltalán, hogy a honlapod hol helyezkedik el egy-egy keresőszóra a Google találati listáján? Méred-e a látogatottságod, és tudod-e, mire keresnek rá a (lehetséges) ügyfeleid? Egyáltalán, miért fontos ez?

Az elsők között lenni a keresőkben, vagy éppen a 3. oldalon szerepelni – nem mindegy. Akár kérdezhetném úgy is: „Lenni, vagy nem lenni?” Hiszen gyakran ezen múlik, mennyit is fizetsz egy ügyfélért.

A sikeres keresőoptimalizálás hatásai

Ha a honlapod keresőoptimalizált, az azt jelenti, hogy jobban kedveli a Google, mint amelyik nem az. Tehát ha ugyanarra a keresőszóra versenyez a te honlapod, és egy olyan, amelyik nincs keresőoptimalizálva, bizony, a tiéd fog győzni.

Hogyan lehet mérni a keresőoptimalizált állapotot?

Egészen egyszerűen, számtalan alkalmazás van rá az interneten. Megnézheted, és mérheted honlapod helyezését a fő keresőszavakra.

A Google Analytics is segít – méghozzá sokat, ha használod. Figyelheted, mérheted honlapod teljesítményét.

Milyen keresőszavakra keresnek az ügyfeleim?

A Google Adwords kulcsszótervezővel ezt könnyedén megtudhatod – csak követned kell a lépéseket, és a Google számtalan, az általad beállított keresőszóhoz hasonló kifejezéssel, valamint azok statisztikáival fog ellátni.

Ha fogalmad sincs, hol tartasz, nem juthatsz el a célodig

Ha nem tudod, hol jár a honlapod a keresőkben egy-egy keresőkifejezésre, csak nagyon nehezen érhetsz el jobb eredményeket. A keresőoptimalizálásnak része, és nagyon fontos része az elért eredmények ellenőrzése.

Állj neki, és mérd fel most, hol tart a honlapod!