Ha honlapot szeretnél vállalkozásodnak, bizony több ajánlatban is olvashatod: kereső-optimalizált honlapot készítünk. Ez az állítás azonban nem fedi, mert nem fedheti a valóságot, mert az elkészítés során egy honlap legfeljebb kereső-optimalizált kialakítású lehet. De mi a különbség?
Mikor kereső-optimalizált egy honlap?
A szakmai zsargont félretéve akkor, ha a megfelelő kereső-kifejezésekre a megfelelő helyezést elérte a keresőben. Igen, így, múlt időben.
Ez, az elkészítés és az átadás pillanatában természetesen lehetetlen, hiszen ekkor még a Google nem is tudja, hogy az új honlap létezik.
A kereső-optimalizálás egy hosszabb, több lépésből álló folyamat, és soha nem egy egyszeri tevékenység.
Mikor kereső-optimalizált kialakítású egy honlap?
Akkor, ha mind technikailag, mind tartalmilag megfelel a Google előírásainak, javaslatainak.
A kereső-optimalizált kialakítás néhány összetevője, a teljesség igénye nélkül:
- a honlap betöltési sebessége,
- a reszponzív (mobil-, és tabletbarát) kialakítás,
- a megfelelő képméretek (erről itt olvashatsz bővebben),
- az SSL beállítása,
- releváns és érvényes META adatok megadása,
- a honlap szöveges és kód tartalmának aránya,
- rendelkezik webhelytérképpel,
stb.
Ezek a beállítások fontosak, ezek nélkül rendkívül nehéz előre kerülni a keresőben, de pusztán a megfelelő beállításoktól nem lesz elöl a honlapod a keresőben.
Ahogy a Wellington bélszín sem akkor van kész, amikor felírtad a bevásárlólistádra az összetevőket.
Hogyan zajlik a kereső-optimalizálás folyamata?
- technikai kereső-optimalizálás
- tartalmi kereső-optimalizálás
A honlap megfelelő beállításait (technikai kereső-optimalizálás) követően még rengeteg a feladat.
Többek között a kulcsszó-listának megfelelő tartalmak készítése, feltöltése is ide tartozik. Ráadásul az sem árt, ha ezek az új tartalmak relevánsak a megfelelő kulcsszavakra, megfelelő a kulcsszó-sűrűségük, stb.
Ebből is láthatod, hogy nem elég egy honlapot kereső-optimalizáltra alakítani, hanem folyamatosan újabb és újabb, minőségi tartalmakkal kell ellátni a megfelelő helyezésekért.
Mennyi időt vesz igénybe a kereső-optimalizálás?
Rengeteg tényezőtől függ, és nehéz megjósolni.
Az egyik legfontosabb kérdés, hogy a fő kulcsszavakra mekkora a verseny – tehát hány konkurens mennyit dolgozott rájuk.
Mert előfordulhat, hogy a konkurencia még egyáltalán nem foglalkozott a kereső-optimalizálással, ebben az esetben hamar előre lehet kerülni: 1-2 hónap alatt.
Más a helyzet, ha a konkurencia már sokat, és jól foglalkozott a kereső-optimalizálással, mert ilyenkor lényegesen nagyobb a verseny, tehát később érhető el eredmény.
Ahhoz, hogy pontosan tudd, mire van szükséged, kérd honlaptesztemet ide kattintva.