Ha honlapot szeretnél vállalkozásodnak, bizony több ajánlatban is olvashatod: kereső-optimalizált honlapot készítünk. Ez az állítás azonban nem fedi, mert nem fedheti a valóságot, mert az elkészítés során egy honlap legfeljebb kereső-optimalizált kialakítású lehet. De mi a különbség?

Mikor kereső-optimalizált egy honlap?

A szakmai zsargont félretéve akkor, ha a megfelelő kereső-kifejezésekre a megfelelő helyezést elérte a keresőben. Igen, így, múlt időben.

Ez, az elkészítés és az átadás pillanatában természetesen lehetetlen, hiszen ekkor még a Google nem is tudja, hogy az új honlap létezik.

A kereső-optimalizálás egy hosszabb, több lépésből álló folyamat, és soha nem egy egyszeri tevékenység.

Mikor kereső-optimalizált kialakítású egy honlap?

Akkor, ha mind technikailag, mind tartalmilag megfelel a Google előírásainak, javaslatainak.

A kereső-optimalizált kialakítás néhány összetevője, a teljesség igénye nélkül:

  • a honlap betöltési sebessége,
  • a reszponzív (mobil-, és tabletbarát) kialakítás,
  • a megfelelő képméretek (erről itt olvashatsz bővebben),
  • az SSL beállítása,
  • releváns és érvényes META adatok megadása,
  • a honlap szöveges és kód tartalmának aránya,
  • rendelkezik webhelytérképpel,

stb.

Ezek a beállítások fontosak, ezek nélkül rendkívül nehéz előre kerülni a keresőben, de pusztán a megfelelő beállításoktól nem lesz elöl a honlapod a keresőben.

Ahogy a Wellington bélszín sem akkor van kész, amikor felírtad a bevásárlólistádra az összetevőket.

Kereső-optimalizálás tévhitek: mikor NEM kereső-optimalizált egy honlap?

Hogyan zajlik a kereső-optimalizálás folyamata?

A kereső-optimalizálás két fontos területe:

  • technikai kereső-optimalizálás
  • tartalmi kereső-optimalizálás

A honlap megfelelő beállításait (technikai kereső-optimalizálás) követően még rengeteg a feladat.

Többek között a kulcsszó-listának megfelelő tartalmak készítése, feltöltése is ide tartozik. Ráadásul az sem árt, ha ezek az új tartalmak relevánsak a megfelelő kulcsszavakra, megfelelő a kulcsszó-sűrűségük, stb.

Ebből is láthatod, hogy nem elég egy honlapot kereső-optimalizáltra alakítani, hanem folyamatosan újabb és újabb, minőségi tartalmakkal kell ellátni a megfelelő helyezésekért.

Mennyi időt vesz igénybe a kereső-optimalizálás?

Rengeteg tényezőtől függ, és nehéz megjósolni.

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy a fő kulcsszavakra mekkora a verseny – tehát hány konkurens mennyit dolgozott rájuk.

Mert előfordulhat, hogy a konkurencia még egyáltalán nem foglalkozott a kereső-optimalizálással, ebben az esetben hamar előre lehet kerülni: 1-2 hónap alatt.

Más a helyzet, ha a konkurencia már sokat, és jól foglalkozott a kereső-optimalizálással, mert ilyenkor lényegesen nagyobb a verseny, tehát később érhető el eredmény.

Ahhoz, hogy pontosan tudd, mire van szükséged, kérd honlaptesztemet ide kattintva.