A legtöbb weboldal tulajdonoshoz hasonlóan te sem tudsz programozni? Nem ismered a HTML-t, mégis, weboldalad keresőoptimalizálásához tudnod kéne, mik is azok a META tagok? Íme a válasz!
A META címkék szerepe a keresőoptimalizálásban
Nos, a Google kereső nem más, mint egy számítógépes program. Fejlett program, összetett program, de csak egy program.
Az egyik, amit a weboldaladon figyel, hogy a honlapodnak adott META címkék mennyire egyeznek meg a weboldalad tartalmával.
Ezt hívják „relevanciának”.
Mik azok a META címkék, és miért kellenek a keresőoptimalizáláshoz?
Lényegében ezek foglalják össze a Google számára, hogy miről is szól a weboldalad adott oldala.
Weboldalad fejrészében, a <head> és a </head> között találod őket.
A következők a legfontosabbak:
- TITLE
- DESCRIPTION
- KEYWORDS
Mint mondtam, olyannyira ezek foglalják össze a Google számára, hogy miről is szól a weblapod adott oldala, hogy amit ide írsz, az fog megjelenni keresési eredményként, például:
Ahogy a képen is láthatod, keresési eredményként saját honlapomról ezt a találatot adta a Google.
Keresőoptimalizálás tippek: hogyan használd a META címkéket helyesen?
A META címkék relevanciájáról (weboldalad szövegével, képeivel való egyezéséről) már beszéltem.
Ez nagyon fontos a Google-nak.
Annyira, hogy korábban sokan ezzel próbálták a Google keresőt átverni – ezért ma már összehasonlítja a META címkéidet és a weboldalad valódi tartalmát.
Ha a kettő hasonlít, netán egyezik: jó pontot kapsz.
Ha a kettő nem egyezik, vagy jelentősen eltér, hátrébb kerülsz, esetleg tiltás büntetést kapsz.
Szóval a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a relevancia.
Keresőoptimalizálás tippek: hogyan legyenek relevánsak a META címkék?
A title használata talán a legegyszerűbb. Ami az oldalad címe, az legyen a title. Ezzel lesz a leginkább releváns! Fontos, hogy körülbelül 60 karakter hosszúságú legyen.
Description: ez egy hosszabb szöveg, keresőoptimalizálás szempontjából a legjobb, ha a saját weboldalad oldalának, céges blogod bejegyzésének az első bekezdését használod. Ideális hossza 160 karakter.
Keywords: ezek a keresőszavak és kifejezések gyűjtőhelye, amire a weboldalad adott oldalát keresőoptimalizálod. Ebből bármennyit megadhatsz, de érdemes nagyon figyelni!
Mire figyelj a keywords megadása során? – Fontos keresőoptimalizálás tipp!
Weboldalad egy adott oldalának, céges blogod egy-egy bejegyzésének ne használj túl sok kereső-kifejezést.
A legfontosabb kereső-kifejezés szerepeljen a Title és a description címkében is, weboldalad szöveges tartalmában pedig helyezd el azt a címsorok között is.
A címsorok használatáról itt olvashatsz egy részletes leírást.
És természetesen a keresőszavak szerepeljenek a weboldalad szöveges és képi tartalmaiban is, megfelelő gyakoriság 2-8% között mozog.
Ha weboldalad Wordpress motort használ, egyszerű a dolgod: használd az All In One SEO Pack bővítményt, amivel egyszerűen beállíthatsz mindent.
Ha pedig nem szeretnél egyedül nekifogni, kérj bátran segítséget!