Mire jó egy céges honlap? Mi az, ami nélkül egy céges honlap nincs jól felépítve? A válaszokat itt találod.
Az előző részben arról volt szó, hogy mire való egy céges honlap. Most azt fogjuk tisztázni, hogy mi az, ami nélkül a céges honlapod képtelen ellátni az elsődleges feladatát: a vevőszerzést.
Mi kell ahhoz, hogy a céges honlapod vevőket szerezzen?
Ezzel a kérdéssel gyakran találkoztam a munkám során, és azzal is, hogy elképzelése sokaknak van a válaszról.
- Vannak, akik azt gondolják, hogy minden azon múlik, milyen szép a céges honlapjuk.
- Vannak, akik arra szavaznak, hogy az egész az átláthatóságon múlik.
- Aztán akadnak olyanok is, akik a szövegírásra esküsznek.
- Megint mások a mobilos kezelhetőséget tekintik a vevőszerzés alapjainak.
- Előfordul az is, hogy valaki a hírlevél-rendszert tekinti alapnak.
Ilyenkor fel szoktam tenni egy kérdést, ami viszont alapjaiban változtatja meg a gondolkodásukat. Ezt a kérdést hamarosan neked is felteszem 🙂
De először pontosítsuk a legfontosabb kérdést:
Mi az, ami ha hiányzik, a céges weboldalad nem fog vevőket hozni?
Az a helyzet, hogy annyira egyértelmű, és annyira alapvető a válasz, hogy az ezer és ezer tanácsot olvasva és hallgatva egyszerűen megfeledkezel róla.
Hallhattad már, hogy
- kell egy jó dizájn, amit mobilról is tudnak nézni az ügyfelek,
- kellenek jó minőségű fényképek, mert nem járathatod le a céged mindenféle innen-onnan szerzett fotókkal,
- kellenek nagyon jól megírt, ütős szövegek a weboldaladra
- kell egy jól működő hírlevél-rendszer, amivel küldözgetheted az ügyfeleidnek az ajánlatokat
- kellenek működő űrlapok a céges honlapodra, hogy az ügyfelek fel tudják venni veled a kapcsolatot kényelmesen,
és így tovább, sorolhatnánk még a végtelenségig.
Az igazság az, hogy egy céges honlapba beépíthetünk ezer és még egy eszközt, hogy szerezze neked a vevőket, de van valami, ami nélkül még a legjobb eszközök sem fogják hozni az eredményeket.
Lehet, hogy már neked is van
- szép mobilbarát céges honlapod
- a megfelelő helyeken elhelyezett űrlapokkal
- hírlevél-feliratkozási lehetőséggel és chatbottal
- és még vagy egy csomó marketing eszközzel,
mindeközben nem, és nem hozzák számodra az új vevőket.
És akkor most jöjjön a legfontosabb kérdés, amitől te is másképp fogsz nézni a céges honlapodra:
Mi történjen, ha…
- Mi történjen, ha egy ügyfél a hirdetésből a céges honlapodra érkezik?
- Mi történjen, ha egy ügyfél már 2-3 perce nézegeti a honlapodat, de még nem tett semmit?
- Mi történjen, ha egy ügyfél (kapcsolatfelvétel nélkül) elhagyni készül a honlapodat?
- Mi történjen, ha egy ügyfél feliratkozik a hírleveledre?
- Mi történjen, ha egy ügyfél kitölti az űrlapot?
- Mi történjen, ha…
Tudsz ezekre a kérdésekre válaszolni?
Ha igen, akkor rendben is vagyunk.
Ha nem, akkor nálad is hiányzik a legfontosabb elem, a STRATÉGIA.
Miért fontos a stratégia egy céges honlap esetén?
Miért mondom azt, hogy ez a legfontosabb?
Kérlek, most lépjünk ki az online világból a valóságba. Menjünk be az üzletedbe, az irodádba – vagyis oda, ahol a vevőket a valóságban fogadod.
Képzeld el, hogy bejön az ajtón egy vevő. Mi történik?
Köszönsz? Ő visszaköszön? Megkérdezed, miben segíthetsz? Ő válaszol?
Attól függően, hogy mit szeretne, szolgálod ki, igaz?
Mi történik, ha kérdései vannak? Mi történik, ha még bizonytalan? Mi történik, ha ő már meghozta a döntést: tőled vásárol/vesz igénybe szolgáltatást?
Ugye, ebben a helyzetben már tudod a válaszokat?
A való életben, a valós helyzetekben te, mint ember, felismered a helyzetet, és meghozod a megfelelő döntéseket. Sőt, döntések százait, ezreit naponta, úgy, hogy ezt észre sem veszed.
A céges honlapod viszont nem tudja felismerni a helyzeteket.
Nem tudja meghozni a döntéseket.
Ezért ezeket neked, és a weboldalad készítőjének közösen kell megtennetek.
Közösen kell átgondolnotok,
- hogy mikor, mi történjen a céges honlapodon,
- hogy mikor mit kell tennie a látogatónak, ha kérdései vannak, vagy ha rendelni szeretne,
- hogy mi történjen, ha kapcsolatfelvétel nélkül kilépne az oldaladról
- mi történjen, ha feliratkozott a hírleveledre,
- és még sorolhatnánk.
A következő részben arról lesz szó, hogyan építhetsz stratégiát a céges honlapodon, ha ez valamiért kimaradt volna.
Mire vársz? Ha szeretnéd, hogy együtt építsük fel céges honlapodat, [su_button url=”http://www.profi-honlapkeszites.hu/ajanlatkeres-2/#mennyibe-kerul” background=”#1e7908″ color=”#ffffff” size=”5″ center=”yes” icon=”icon: hand-o-right” icon_color=”#ffffff”]Kérj ajánlatot ide kattintva![/su_button]