Mire jó egy céges honlap? Hogyan építs stratégiát céges honlapodon? A válaszok itt következnek.
Az előző bejegyzésben arról volt szó, hogy mi a legfontosabb dolog egy céges honlapon. Azt is megbeszéltük korábban, hogy mire való a céges honlap, és mire nem – most pedig arra a kérdésre keressük a választ, hogy hogyan építs stratégiát a céges honlapodon.
Mi a jó stratégia egy céges honlapon? Létezik-e rossz stratégia?
Egyáltalán, honnan tudhatod, hogy jó a stratégia?
Erre a kérdésre egyszerű a válasz: ha a honlapod folyamatosan szállítja neked az új vevőket, ügyfeleket, abban az ütemben, ahogyan te szeretnéd, akkor a stratégiád jó.
De mi a teendő, ha ez nem így történik?
Akkor nincs más hátra, felül kell vizsgálnod a stratégiát.
Hogyan alakíts ki jó stratégiát céges honlapodon?
1.lépés: Határozd meg a célokat!
Hiszen a kocsiba sem ülsz be úgy, hogy ne tudnád, pontosan hova akarsz menni, nem igaz?
Ezért ahhoz, hogy működjön a stratégiád, elsődlegesen célokat kell meghatároznod, méghozzá nagyon pontosan.
Rossz célmeghatározás például: „Több látogatót szeretnék a honlapomra.”
Jó célmeghatározás például: „Napi 10 új érdeklődőt szeretnék a potenciális vevőimtől 30 napon belül.”
Mi a különbség? A rossz célmeghatározás általános.
A jó célmeghatározás:
- konkrét,
- mérhető,
- és határidős.
2. lépés: a lépések meghatározása
Vagyis pontosabban azoknak a kérdéseknek a megválaszolása, hogy mikor mit kell tennie a honlapodnak, vagy a céges honlapod látogatójának ahhoz, hogy a célodat elérhesd.
Ide tartozik annak a meghatározása, hogy
- hova kerüljenek az űrlapok,
- mikor ajánlod fel a látogatónak a csalit,
- minek kell történnie, ha a látogató távozni készül a honlapodról,
- vagy akkor, amikor éppen feliratkozik a hírleveledre,
- és még sorolhatnám.
Ezeknek a lépéseknek is konkrétan meghatározottnak kell lennie, de létezik olyan megoldás is, hogy tesztelsz. Több különböző lehetőséget is elkészítesz, és aztán nézed, hogy mi történik, melyik hozza meg legjobban az eredményeket.
A 3. lépés: a mérés
Ahogyan egy fogyókúrába sem kezdesz bele anélkül, hogy folyamatosan mérnéd a súlyodat, úgy a céges honlapod eredményeit is folyamatosan mérned kell.
Feltéve persze, ha akarsz eredményeket.
Igen, jól gondolod – azért kell a céloknak mérhetőnek lenniük, hogy a mérések során tudd, mikor kerülsz közel a céljaidhoz, és mikor távolodsz tőlük.
Az eredményeket mérni ingyenes eszközökkel is tudod, erre kiválóan alkalmas a Google Analytics szolgáltatása, amivel rendkívül részletes kimutatást készíthetsz a honlapodon történt eseményekről.
Milyen gyakran érdemes mérned az eredményeket?
Személy szerint a napi ellenőrzést javaslom, jómagam minden napot azzal indítok, hogy megnézem, mi minden történt a weboldalaimon.
A 4. lépés: az elemzés
Ha mérted az eredményeket, már pontosan tudod, hogy egy-egy adott módszer jobban, vagy rosszabbul teljesített.
Ezért tudsz döntéseket hozni – és ha szükséges, mert nem kerültél közelebb a célodhoz, akkor módosítani az eredeti terven.
[su_box title=”Tehát még egyszer, a lépések:” box_color=”#07a60c”]
- Célok (tervezés)
- Lépések (mikor mi történjen)
- Mérés (pl. mennyi látogatóból mennyi érdeklődés érkezett)
- Elemzés (közelebb kerültél-e a célodhoz, ha nem: módosítás)
[/su_box]
Fogalmad sincs, kivel tudnál hatékonyan stratégiát építeni? [su_button url=”http://www.profi-honlapkeszites.hu/ajanlatkeres-2/#mennyibe-kerul” background=”#1e7908″ color=”#ffffff” size=”5″ center=”yes” icon=”icon: hand-o-right” icon_color=”#ffffff”]Kérj ajánlatot ide kattintva![/su_button]