A legtöbb honlaptulajdonoshoz hasonlóan te sem tudsz programozni? Nem ismered a HTML-t, mégis, honlapod keresőoptimalizálásához tudnod kéne, mik is azok a META tagok? Íme a válasz!

 

A META címkék szerepe a keresőoptimalizálásban

 

Nos, a Google kereső nem más, mint egy számítógépes program. Fejlett program, összetett program, de csak egy program.

 

Az egyik, amit a honlapodon figyel, hogy a honlapodnak adott META címkék mennyire egyeznek meg a honlapod tartalmával.

Ezt hívják „relevanciának”.

 

Mik azok a META címkék, és miért kellenek a keresőoptimalizáláshoz?

 

Lényegében ezek foglalják össze a Google számára, hogy miről is szól a honlapod adott oldala.

 

Honlapod fejrészében, a <head> és a </head> között találod őket.

A következők a legfontosabbak:

  • TITLE
  • DESCRIPTION
  • KEYWORDS

 

Mint mondtam, olyannyira ezek foglalják össze a Google számára, hogy miről is szól a honlapod adott oldala, hogy amit ide írsz, az fog megjelenni keresési eredményként, például:

 

Saját honlap keresőoptimalizálás tippek: mik azok a META tagok?

Ahogy a képen is láthatod, keresési eredményként saját honlapomról ezt a találatot adta a Google.

 

Keresőoptimalizálás tippek: hogyan használd a META címkéket helyesen?

 

A META címkék relevanciájáról (honlapod szövegével, képeivel való egyezéséről) már beszéltem.

Ez nagyon fontos a Google-nak.

 

Annyira, hogy korábban sokan ezzel próbálták a Google keresőt átverni – ezért ma már összehasonlítja a META címkéidet és a honlapod valódi tartalmát.

 

Ha a kettő hasonlít, netán egyezik: jó pontot kapsz.

Ha a kettő nem egyezik, vagy jelentősen eltér, hátrébb kerülsz, esetleg tiltás büntetést kapsz.

Szóval a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a relevancia.

 

Keresőoptimalizálás tippek: hogyan legyenek relevánsak a META címkék?

 

A title használata talán a legegyszerűbb. Ami az oldalad címe, az legyen a title. Ezzel lesz a leginkább releváns! Fontos, hogy körülbelül 60 karakter hosszúságú legyen.

 

Description: ez egy hosszabb szöveg, keresőoptimalizálás szempontjából a legjobb, ha a saját honlapod oldalának, céges blogod bejegyzésének az első bekezdését használod. Ideális hossza 160 karakter.

 

Keywords: ezek a keresőszavak és kifejezések gyűjtőhelye, amire a honlapod adott oldalát keresőoptimalizálod. Ebből bármennyit megadhatsz, de érdemes nagyon figyelni!

 

Mire figyelj a keywords megadása során? – Fontos keresőoptimalizálás tipp!

 

Honlapod egy adott oldalának, céges blogod egy-egy bejegyzésének ne használj túl sok kereső-kifejezést.

A legfontosabb kereső-kifejezés szerepeljen a Title és a description címkében is, honlapod szöveges tartalmában pedig helyezd el azt a címsorok között is.

 

A címsorok használatáról itt olvashatsz egy részletes leírást.

 

És természetesen a keresőszavak szerepeljenek a honlapod szöveges és képi tartalmaiban is, megfelelő gyakoriság 2-8% között mozog.

 

Ha honlapod WordPress motort használ, egyszerű a dolgod: használd az All In One SEO Pack bővítményt, amivel egyszerűen beállíthatsz mindent.

Ha pedig nem szeretnél egyedül nekifogni, kérj bátran segítséget!