Mire való a marketing-terv? Mennyi időre készítsem el a marketing-tervet? Hogyan használjam a marketing-tervet? Mire jó a marketing-terv?
Gyakran kérdezik az ügyfeleim, ezért is került sor ennek az összefoglalónak a megírására. Ha benned is hasonló kérdések merültek fel, ezzel az összefoglalóval hamar képbe kerülhetsz!
Mire jó a marketing-terv?
Egészen egyszerűen megfogalmazva: arra jó, hogy tervezetten szerezzünk vevőket.
A vevőszerzés minden cég esetében a legfontosabb feladat, viszont sokan ad-hoc végzik az ehhez tartozó feladatokat. Ad-hoc vevőszerzéssel viszont esetlegesek, tervezhetetlenek lesznek az eredményeink is – ezért kell a marketing-terv.
Marketing-terv – mennyi időre készítsem?
Ha még nincs marketing-terved, tekintettel arra, hogy év vége van, jelenleg 3 havi (negyedéves) marketing-tervet érdemes készíteni – november, december, január hónapokra.
Majd december végén – január elején érdemes elkészíteni a 2016-os éves marketing-tervet, az addigra már használt módszerek eredményeit ismerve.
Marketing-terv – mit tartalmazzon?
A marketing-tervednek főként a tervezett kampányok megnevezését, kezdő-záró dátumait, a kampány során értékesítendő csomagokat, a hozzájuk tartozó főbb feladatokat, az eredmények ellenőrzésének időpontjait, valamint azt, hogy melyik feladatnak ki a felelőse, kinek kell azt elvégeznie.
Például:
„Kampány neve: Új ügyfelek szerzése 2015 4. negyedév
Kezdés/zárás: 2015.11.10-2015.12.10
Mit adunk el: Kezdő csomagot
Feladatok/ki végzi:
– honlapon értékesítő oldal/webes
– hirdetés feladása/Zsuzsi
– feliratkozóknak e-mail kampány/Zsuzsi
– ellenőrzések: vezetőEllenőrzések: minden héten pénteken
Eredmények: ………”
Igen, jól látod, a marketing-terv lényegében egy vonalvezető, magukat a kampányokat ki kell dolgozni, a leveleket meg kell írni, az eredményeket pedig ellenőrizni kell.