Sok helyen olvasható, milyen fontos marketing szempontból az, hogy kitűnjünk a tömegből, és ez valóban így is van. A legtöbben úgy gondolják, hogy erre egy rendkívül színes, animációkkal teletűzdelt honlap a megoldás – azonban ez komoly tévedés. Kíváncsi, hogy miért?
Az interneten böngészve rengeteg honlapot megnéztem, és szinte mindegyik tele van animációkkal, flash-ekkel, ide-oda ugráló betűkkel és képekkel. Mindegy, hogy női magazint, sampont, táplálék-kiegészítőt vagy sportcipőt keresnék –mindenhol ugyanaz, csak máshogy. Már annyira megszoktam ezeket az animációkat, hogy lassan észre sem veszem őket, sokszor már csak azon dühöngök, hogy miért ilyen lassan töltődik be az oldal – Ön is így van ezzel?
Bizonyára emlékszikmég, amikor az első „okostelefonok” Magyarországra érkeztek, és szinte csak az üzletemberek és a gazdagok engedhették meg maguknak. Nagy szó volt, ha a társaságban valaki hozzájutott egyhez – még akár használtan is. Aztán egy-két év alatt elterjedtek, ma pedig már minden második tininek okostelefon van a kezében – azzal facebook-ozik a buszon vagy a boltban, miközben észre sem veszi, hogy ott vagy, és fellök – és még elnézést sem kér. Ismerős a jelenség, ugye?
A titok rendkívül egyszerű: addig, amíg valami újdonság, kuriózum, sokan szeretnék megszerezni – egyre többen meg is szerzik, s amint sokaknak van, az már átlagossá válik.
Az animációkkal is pontosan ez a helyzet. Az első néhány animált honlap nagy siker volt – mindenki olyat szeretett volna a cégének, de most, hogy már átlagos, pont ez az, amivel biztosan nem fog kitűnni a honlapja – csak egy lesz a sok közül. Ráadásul ha elveti a sulykot, az a honlapja betöltődési idejének rovására mehet – amit vagy kivárnak a látogatói, vagy nem.