Ügyfelek az utcáról - hogyan segítsük elő?Rengeteg olyan terület létezik, ahol az ügyfelek jelentős része az „utcáról esik be” – vagyis előre egyeztetett időpont nélkül, akár váratlanul, de megérkezik. Ilyen terület például a vendéglátás, és a kereskedelem jelentős része – de hogyan használjuk a modern technikát az új ügyfelek szerzésére?

Az első és talán a legfontosabb, hogy szerepeljünk a Google Térképek szolgáltatásban. Hogy miért? A legtöbb internetező a Google keresőt használja bárminek a megkeresésére – legyen az étterem, fodrászat, fagyizó, strand, szállás, vagy éppen élelmiszerbolt; a lehetőségek száma végtelen. A Google Térképek szolgáltatás pedig az ügyfél tartózkodási helyéhez közel eső találatokat adja ki – minél közelebb van az ügyfélhez, annál előrébb.

Ma már rengetegen használnak okostelefont – és szinte kivétel nélkül mindegyik készülék a Google Térképek szolgáltatást használja, ha a készülék tulajdonosa a közelben keres valamit.

Például pizzériát keres egy nyaraló okostelefonjával, s a térképen megjelennek a közelben található pizzériák – de csak azok, melyek szerepelnek a Google Térképen!!! Meglepő, de például a Balaton Déli partján nagyon kevesen találhatóak meg ily módon – amivel nem kevés ügyfelet/vendéget veszítenek.

A második legfontosabb, hogy legyen saját oldalunk a közösségi oldalakon (Facebook, Twitter, Iwiw, stb.) hogy vendégeink megtaláljanak minket. Ezekkel kapcsolatban fontos még, hogy vendégeink használják a „”Tetszik”” gombot is, legyen tehát minél aktívabb közösségi oldalunk.

Ezt hogyan érhetjük el? Ösztönözzük vásárlóinkat a cselekvésre – kedvezményekkel, ajándékokkal, az ötletek száma végtelen itt is. Ha például fagylaltozónk van, közösségi oldalunkat okostelefonnal értékelő ügyfeleinknek egy gombóc fagylaltot adhatunk ajándékba – egy kávézó esetén egy ajándék kávét vagy üdítőt – minimális befektetéssel sok-sok ügyfelet szerezhetünk – hiszen a közösségi oldalak sajátossága, hogy nem pusztán ügyfelünk, de az ő ismerősei is látják, hogy nálunk járt, s mi volt rólunk a véleménye.

Hogy saját honlapunk legyen, és az megtartsa az aktualitását, szintén fontos – egy étterem esetén például ajánlott lehetőséget biztosítani az asztalfoglalásra a honlapon, és az is fontos, hogy mindig az aktuális étlapunk és áraink szerepeljenek – így elkerülhetjük a csalódott ügyfelek panaszait. Fontos az is, hogy a közösségi oldalunk honlapunkról is elérhető legyen egyetlen kattintással.

Pár apró ötlet, némi kreativitással ötvözve, és kiválóan használhatjuk a technika vívmányait új ügyfelek, vásárlók szerzésére.