Kifizetted a hirdetést. Kattintott. A honlapodra érkezett, nem vásárolt, nem iratkozott fel. Nem csinált semmit, és távozni készül.
Egy átlagos honlap látogatóinak 80%-a így tesz. Ez a pénztárcádnak azt jelenti, hogy a hirdetésre költött pénz 80%-át akár az ablakon is kidobhattad volna.
Lehet tenni ellene? Naná!
Rengeteg megoldás létezik arra, hogy a távozni készülő látogatóból mégiscsak (leendő) ügyfelet varázsolj.
Ez ugyanis az a pillanat, amikor (ha hagyod) a távozó látogató örökre távozik nem csak a honlapodról, de az üzleted életéből is. Mert elfelejt.
De csak akkor, ha hagyod. Ha nem használod azokat a megoldásokat, amik érzékelik a kilépési szándékot, és lehetőséget adnak neked arra, hogy még egy utolsó üzenetet eljuttass a látogatóhoz.
Mit mondhatsz búcsúzóul?
- Lehetsz udvarias, elköszönhetsz, és megkérheted, hogy iratkozzon fel a hírleveledre.
- Felajánlhatsz neki egy kedvezményes lehetőséget a feliratkozásáért cserébe.
- Eladhatod az ingyenes csalidat
- Lehetsz vicces, megköszönheted, hogy nem raboljátok egymás idejét 🙂
- A lehetőségeid száma szinte korlátlan!
Mi történik, ha használod ezeket a szolgáltatásokat?
- bővül a potenciális ügyfeleid száma, az ő adataikkal már rendelkezel (és meg is keresheted őket)
- csökken a feleslegesen hirdetésre költött pénz (ami egyértelmű veszteség)
- emelkedik a megrendelések száma
Mi történik, ha továbbra sem használod ezeket a programokat?
- ha havi 10.000 Ft-ért hirdetsz, abból 8.000 Ft repül ki az ablakon
- a távozó látogató örökre elmegy, és elfelejt
- a távozó látogató máshol fog vásárolni, tehát javítod a konkurenseid üzletét
A döntés a tiéd.