Saját webáruházad nem úgy hozza a vevőket, ahogy szeretnéd? Nincsenek olyan bevételeid, mint amire számítottál? Sokkal többen látogatják a webáruházad, mint ahányan vásárolnak? Tele vagy nézelődőkkel, de kevés a vásárlód?

Már van webáruházam, és jól néz ki. Látogatják is. Néhány vásárlóm is akad. De nem hozott olyan bevételt, mint amire számítottam. Mi a baj?

Ezt a kérdést nagyon gyakran hallom ügyfeleimtől – és bizony, ilyenkor az esetek többségében a vevőszerzési folyamat a hibás.

A leggyakoribb hiba a vevőszerzés során:

Nincs vevőszerzési, értékesítési folyamat a webáruházban

Nagyon gyakran előfordul, még gyakorlott kereskedők esetén is – egészen egyszerűen azért, mert nem tudják, hogy az internet, így a webáruház is jórészt olyan, mint az élet.

Ha nincs vevőszerzési folyamat egy webáruházban, az életben ez így nézne ki, képzeld csak el:

Van egy üzlet, ahova betéved a vásárló. A kutya nem kérdezi meg tőle, hogy mit keres, mit szeretne. Keresi az eladót, de az épp a kávé-, ebéd-, cigi-, mosdószünetét tölti. Azért körülnéz, megakad a szeme egy-két 50-70%-os árengedményű terméken, de mivel nincs kitől kérdeznie (van-e a méretében, más színben, stb.) ezért távozik.

Soha nem látjuk többet.

Ez a hiba gyakran előfordul a webáruházakban, ezért a vevők csak nézelődnek, még azok is, akik éppen most vásárolni szeretnének – de így nem a vásárlási küszöböt, hanem a kijárat küszöbét lépik át.

Persze, az életben is akad egy-két elszánt, minden áron vásárolni akaró vevő, aki kivárja azt a cirka 20 percet, míg az eladó visszatér, és addig-addig erősködik, míg megkapja a kívánt terméket, a kívánt színben, méretben, stb. – de ők nagyon kevesen vannak.

Csak rájuk építeni még egy valódi üzlethelyiséget sem lehet, nem igaz?

No de milyen vevőszerzési folyamatról beszélek?

A vevőszerzés fő kérdései egy webáruházban

Úgy kezdődik, hogy mit tesz a webáruházad, ha:

  1. eset: jön a vásárló a webáruházba, megtalálja a keresett terméket, kosárba teszi, indul a pénztárhoz és fizet. (Ez hasonlít legjobban az előbb felhozott példára, a mindenáron vásárlóra.)
  2. eset: jön a vásárló a webáruházba, megtalálja a keresett terméket, kosárba teszi, indul a pénztárhoz, ahol kilép.
  3. eset: jön a vásárló a webáruházba, megtalálja a keresett terméket, kosárba teszi, aztán valamilyen okból nem megy a pénztárhoz, hanem távozni készül.
  4. eset: jön a vásárló, megtalálja a keresett terméket, nézegeti egy ideig, de nem vásárol, hanem távozni készül.
  5. eset: jön a vásárló, nézelődik, igazán egy termék sem köti le a figyelmét, távozik.

Szóval, a kérdés: mit tesz a webáruházad ezekben az esetekben? Milyen megoldásokat használ a webáruházad?

Ha nincs válaszod ezekre a kérdésekre, kérd ingyenes honlaptesztemet ide kattintva!