Milyen weboldal kell egy építőipari vállalkozásnak? Mik azok az elemek, amire szükség van? Hogyan lesz profi egy építőipari vállalkozás weboldala?

Mint minden céges weboldal  készítés esetén, itt is azt érdemes vizsgálni, mit keresnek az ügyfelek, vásárlók a cég weboldalán.

Egy építőipari vállalkozás céges weboldalának fontos elemei

  1. ajánlatkérő űrlap
  2. elérhetőségek
  3. referencia munkák (képekkel, videókkal)
  4. az elvállalt munkákat leíró szövegek

Az egyik legfontosabb elem a céges weboldalon

Az egyik legfontosabb tényező, hogy az építőipari vállalkozás céges weboldalára érkező látogatók jelentős része éppen megbízható vállalkozót keres. Ha a weboldalon megfelelő mennyiségű és minőségű információt talál, a következő lépése az lesz, hogy megpróbál ajánlatot kérni, vagy nekiáll a cég elérhetőségei után nézni.

Ilyenkor két lehetőség van: vagy megtalálja a cég weboldalán, amit keres, vagy ajánlatkérés nélkül távozik, és egy másik cégtől kér ajánlatot.

Ezért nagyon fontos, hogy a céges weboldalon mind az elérhetőségek (elsődlegesen a telefonszám), mind pedig az ajánlatkérő űrlap jól látható helyre legyen téve. Ilyenkor nem számít a szóismétlés, a telefonszámot akár többször is szerepeltethetjük a céges weboldalon.

Az ajánlatkérésre mutató link pedig mindenképpen legyen szem előtt, hiszen lehet, hogy éjjel egy órakor nézegeti valaki a céges weboldaladat, és ilyenkor valószínűleg nem fog telefonálni.

Az ajánlatkérő űrlap a céges weboldalon legyen egyértelmű, ne kelljen gondolkodni a kitöltése során. Ne fáraszd azzal a potenciális ügyfelet, hogy neki kelljen kitalálnia, mit is akarsz tudni!

A céges weboldal következő fontos eleme: a referencia munkák

A céges weboldalt látogatók (jogosan) kíváncsiak, hogy milyen munkákat vállaltál és végeztél eddig. Egy építőipari vállalkozás esetén a referencia munkák nagyon látványosak, éppen ezért hasznos, ha képekkel, illetve videókkal is illusztrálod eddigi munkáidat.

A céges weboldal képei és videói között mutathatsz továbbá elrettentő példákat, adhatsz leírást is az ügyfeleidnek arról, mire kell odafigyelniük, mielőtt ajánlatot kérnek. Ezzel egyrészt jobb ügyfeleket nevelsz, másrészt itt nagyon könnyű felhívni a figyelmet az általad nyújtott előnyökre.

Sőt, erősen javasolt, hogy önmagadat és a munkatársaidat is megmutasd, akár munka közben is – ha az ügyfél már látta az arcotokat a céges weboldalon, mikor elmész a munkát felmérni, már szinte ismerősként fog köszönteni!

A céges weboldal szöveges elemei

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy egy vállalkozás weboldala elsődlegesen nem a szakmának szól. A céges weboldaladat látogatók többségének halvány fogalma sincs a szakkifejezésekről, éppen ezért keres szakembert, például téged.

A céges weboldalon található szövegek akkor lesznek jó minőségűek, ha úgy tudod elmagyarázni a munkát, hogy egy öt éves gyerek is megértse.

Személyes példa: legutóbb egy nyomda weboldalán találtam ilyet, (amikor egy ügyfelemnek kerestem szolgáltatást,) hogy az anyagot stancolva kell leadni. Köszönöm szépen, de ha nem vagyok szakmabeli, a weboldalad használatához ne kelljen értelmező szótárt használnom!

Tehát: fogalmazz minél egyszerűbben, érthetőbben céges weboldaladon. Akkor is, ha ezért a konkurencia kinevet, hiszen te nevetsz majd, mikor az ügyfelek inkább téged választanak, mert értik is, miről beszélsz!

Igen, és ne felejtsd el a céges adatokat feltüntetni, mert kötelező.

Egy építőipari vállalkozás céges weboldalára jöhet még

Már kiszolgáltad céges weboldalon azokat, akik éppen igénybe vennék a szolgáltatásaidat – de mi lesz azokkal, akik még csak gondolkodnak rajta? Őket elengeded?

Bármilyen szomorú is, aki ma nem kért ajánlatot, az hiába járt a weboldaladon, el fogja felejteni, és ha szerencséd van, amikor készen áll a szolgáltatásaid igénybe vételére, akkor ismét rádtalál. Ha szerencséd van.

De ezt nem muszáj a szerencsére bízni!

Céges weboldalad látogatóit, mielőtt kilépnének, megfoghatod még egy felugró ablakon keresztül, ahol az adataik megadása esetén kupont kapnak. Követheted a kilépett látogatókat remarketinggel, akár adwords, akár facebook hirdetésről legyen szó.

Érdekel ez a lehetőség? Többet szeretnél tudni? Kattints ide!