Miért nem termelnek bevételt?

Volt egyszer, hol nem volt egy honlapkészítő, akinek nagyon sok vállalkozó azért mondott nemet a szolgáltatásaira, mert ingyenes honlapkészítő oldalt használtak sikeresen.

boszorkányA honlapkészítő ezért bosszúból egy boszorkányhoz fordult azzal a kéréssel: átkozzon el minden vállalkozás-tulajdonost, aki ingyenes honlapkészítő oldalon készítette el saját honlapját. Sújtsa őket sikertelenség és kudarc, honlapjaikat ne látogassa a kutya se – ha mégis, akkor se vásároljanak tőlük, soha, semmilyen körülmények között. Itt a vége, fuss el véle 🙂

Igen, ez volt a mese. Ugyanúgy mese, mint az, hogy ezek a honlapok nem biztonságosak, vagy hogy egyetemi szintű tudás szükséges egy honlap elkészítéséhez.

De akkor mi az igazság?

Programozási ismeret egy jól működő honlaphoz a mai világban már nem szükséges – pont ezeket az ismereteket váltják ki, egyébként jól a már létező ingyenes honlapkészítő programok.

Ami elengedhetetlen, és az ingyenes honlapok túlnyomó többségénél hibaként látható, az a következő:

Nincs látható koncepció, vagyis nem derül ki a látogató számára, miért is szól neki a honlap, mit fog itt kapni tőled. Ha nagyon keresi, megtalálja, milyen szolgáltatást nyújtasz, de 10 esetből 9-szer a nyitólap csak a „Rólunk” vagy „Bemutatkozás” megnevezésű szövegeket tartalmazza.

Kitöltetlen oldalak és egyéb finomságok, tisztán látható, hogy a honlapot elkészítő nekiállt ugyan, de valahol félúton elvesztette az érdeklődését, a lendületét – s a honlap befejezetlen maradt.

seo-jedi2Keresőoptimalizálási hiányosságok, hiányzó meta-adatok, kulcsszavak is szintén jellemzőek az ingyenes honlapokra. Miért? Mert sokan még csak nem is hallottak erről – akik hallottak, azok gyakran félre vannak vezetve az interneten terjengő tananyagoktól, és azt hiszik, hogy egyetlen keresőszó 2400-szor a honlapra írásával pillanatok alatt a Google első oldalán lesz a honlapjuk 🙂

 

Marketing ismeretek, kereskedelmi kommunikáció hiánya szintén egy nagyon-nagyon súlyos hibája a legtöbb ingyenes honlapnak. Gondolj bele: 100 látogatóból csak 5 vásárol – de mi van a többi 95 látogatóval? Előre tudnod kell, hogyan tartod meg a többiek figyelmét!